Logowanie akcesoriów metalowych i plastikowych
Głównym celem logo jest poprawienie rozpoznawalności marki. Logowanie pełni też inne ważne funkcje: utrudnia nielegalne kopiowanie wzorów i podnosi prestiż marki. Istnieje wiele możliwości logowania: nadruki, hafty, wszyte metki. Jednak szczególnie dużo kłopotu fałszerzom chcącym się podszyć pod markę sprawiają oznaczenia na elementach metalowych: nitach, oczkach, wierzchach zatrzasków oraz akcesoriach plastikowych.
Technologie
Akcesoria odzieżowe są logowane w dwóch technologiach. Gotowe produkty można oznakować laserowo. Jeśli produkt jest wytwarzany specjalnie na zlecenie Klienta istnieje możliwość naniesienia logo z matrycy na etapie produkcyjnym. Aby decydować, która metoda lepiej sprawdzi się w Państwa przypadku proponujemy zapoznać się z naszym krótkim przewodnikiem.
Logo laserowe
Najczęściej stosuje się logowanie metodą laserową. Nanosimy wtedy znak towarowy na dowolną ilość gotowych produktów: oczek, wierzchów nap, nitów, blaszek ozdobnych lub innych elementów. Istnieje też możliwość wykonania prób przed realizacją całości zlecenia.
Należy pamiętać, że ta metoda opiera się na usunięciu wierzchniej powłoki i ujawnieniu barwy znajdującej się pod spodem. Logo będzie w kolorze tworzywa znajdującego się pod powłoką wierzchnią lub (ewentualnie ) – w układzie odwrotnym, jako negatyw. Z tego względu najwyraźniejsze są oznaczenia laserowane na ciemnych powłokach metalowych (czarna oksyda, zama nera, czarny nikiel) lub powłokach lakierniczych w ciemnych barwach (granat, ciemna zieleń, wyrazisty róż). Logowanie laserowe można też stosować dla produktów z tworzywa sztucznego farbowanych powierzchniowo (ale już nie barwionych w masie. Czytaj więcej o farbowaniu).
Istnieje także możliwość wypełnienia napisu / znaku środkiem innego koloru. Stanowi to dodatkowy koszt i z tego względu nie jest często praktykowane. Zastosowanie tego rozwiązania wiąże się też z ryzykiem wypłukania lub wykruszenia wypełnienia w toku użytkowania produktu.
Cenę jest ustalana indywidualnie – w oparciu o informacje o produkcie, na który ma być naniesione logo i o projekt graficzny wzoru (który należy przekazać w krzywych) .

Logo z matrycy / sztanca
To bardzo skuteczna metoda zabezpieczenia artykułu odzieżowego przed podróbkami. Głównie ze względu na fakt, że logo z matrycy jest to drogą technologią. Warto wziąć pod uwagę to rozwiązanie, jeśli planujemy stałą produkcję z logowanym elementem. W przypadku zapotrzebowania rzędu kilkunastu tysięcy elementów, koszt wykonania matrycy znacząco podroży cenę produktu finalnego.
Matryca jest wykonywana na Państwa zlecenie specjalnie do Państwa produktu. Warto pamiętać, że matryca będzie miała określony rozmiar, będzie np. przeznaczona do wierzchów o średnicy 32″’ i nie będzie mogła być użyta do oznaczenia wierzchu o innym rozmiarze.
Nie ma możliwości wykonania prób przed zleceniem przygotowania matrycy. Mogą Państwo jedynie obejrzeć wcześniejsze realizacje innych projektów.

Logowanie – czy są jeszcze jakieś możliwości?
Oczywiście te dwie najpopularniejsze metody nie wyczerpują tematu logowania dodatków krawieckich i kaletniczych. Jeśli intersują Państwa alternatywne opcje, prosimy o kontakt z naszym biurem – chętnie poznamy Państwa potrzeby i wskażemy możliwe rozwiązania.